Znáte 8 největších výhody pořádání webinářů?

Webináře jsou dnes jedním z nejrychleji rostoucích marketingových nástrojů, ale uplatnění webinářů je mnohem více než jen v marketingu. Technologické zázemí i účastníci jsou již na webináře připraveni, tak proč nevyužít všechny jejich výhody?

S webináři zasáhnete větší počet posluchačů

Uspořádání velkého fyzického setkání je v porovnání s webinářem velmi náročné. Potřebujete dostatečné velké prostory, organizovat pohyb velkého počtu osob a to vše se značnými náklady. Časté organizování takových akcí je pak málo reálné.

Na webináře můžete pozvat stovky i tisíce účastníků. Je také mnohem snazší účastníky přemluvit, aby na webinář přišli, protože nikam chodit nemusí. Stačí vzít do ruky počítač, tablet či telefon a během minuty jste přihlášení.

Protože je pořádání webináře tak snadné,  je možné je realizovat mnohem častěji, což výrazně rozšíří váš dosah.

S webináři ušetříte peníze i čas

Webináře šetří peníze a čas všem. Nejen pořadateli, ale také účastníkům. Ať už jde o náklady na pronájem prostor, cestovní náklady, náklady na občerstvení. Někdo také ocení pozitivní dopad na životní prostředí. Přece jen přemístit stovky lidí už dá zabrat i naší přírodě.

Často přehlíženou úsporou je čas spojený s organizací webináře. Webinář je možné nastavit v řádu desítek minut, ale organizace fyzického setkání je otázkou dnů.

Získáte přímý kontakt s publikem

Údaje, které získáte při webináři, jsou skutečně nejcennějšími údaji, které můžete v marketingu získat. Při webináři jste s posluchači v přímém kontaktu, kdy můžete informace předávat a hned získávat zpětnou vazbu. U jiných marketingových nástrojů jako je třeba článek na sociálních sítích máte 5 sekund, abyste čtenáře zaujali. Při webináři máte 45 minut.

Tím, že budete posluchačům klást otázky, začnete chápat jejich potřeby a preference. Můžete analyzovat jejich chování přímo při webináři nebo ze statistik – kolik účastníků se skutečně přihlásilo, jak dlouho vydrželi poslouchat, kdo s vámi komunikoval. Naopak posluchači získají pocit, že jste tu pro ně, mohou klást dotazy, usměrňovat téma hovoru, zapojit se do anket.

Webináře můžete použít opakovaně

Přestože je nastavení webináře otázkou minut příliš časté pořádání webináře může být pro pořadatele stresující a vyčerpávající.

Proto je vítanou funkcí možnost webináře nahrávat a používat opakovaně. Webinář je automaticky nahráván ve webinářovém systému, takže není potřeba žádný další software a vše se děje na pozadí webináře.

Záznam pak můžete použít v celku jako plně automatizovaný webinář bez přednášejícího nebo můžete vystřihnout nejlepší části pro propagační účely sociálních sítích. Tím opět rozšíříte váš marketingový dosah.

Chci uspořádat webinář

Získáte nové leady

Webináře jsou skvělou příležitostí jak získat mnohem více informací o vašich potenciálních zákaznících. Snadno a rychle.

Pokud jste odborníkem ve svém oboru, máte možnost ukázat svým posluchačům, že opravdu víte o čem mluvíte. Na tématech, která je zajímají, jim můžete ukázat svou odbornou autoritu a získat jejich důvěru. Lidé pak navštíví vaše webové stránky, protože budou vašim informacím důvěřovat. Budou pak ochotni vám poskytnout své kontaktní údaje výměnou za informace, které potřebují.

Webináře vám umožní vzdělávat lidí a testovat jejich znalosti

Webináře jsou nejen skvělým marketingovým nástrojem, ale jsou také efektivním nástrojem pro předávání znalostí a školení lidí.

Prostřednictvím webináře můžete vzdělávat své zaměstnance, školit nově nastupující kolegy nebo své zákazníky. Odpadá opět potřeba cestovat, zaměstnanci se mohou připojit odkudkoliv a kdykoliv to potřebují. Systém pak můžete propojit s testováním znalostí a každý se může zaměřit na to, co ještě nezvládá. Svým vlastním tempem podle toho jak a kdy potřebuje.

Webináře poskytují bezpečné prostředí

Poslední roky nám ukázaly, jak jsou webináře bezpečné a odolné vůči vnějším vlivům. Přestože se fyzická setkání ve velkém rušila kvůli pandemii Covidu, webináře pokračovaly dál bez nutnosti se scházet, zavádět speciální hygienická opatření, omezovat počet účastníků. Vše fungovalo, jako by se nic nedělo.

Webináře vám mohou přinášet peníze

Pokud pořádáte placená školení, můžete je přesunout do prostředí webináře. S využitím automatice se nemusíte starat o administrativu a systém odbaví zájemce za vás. Můžete tak oslovit větší počet zájemců, z širšího okolí, kteří by se na vaše školení fyzicky nevešli nebo by z dálky nepřijeli.

Zaujaly vás přínosy pořádání webinářů? 

Pokud ano, rád vám předám své zkušenosti, které jsem získal za 10 let jejich pořádání.